כמה שנים אתם סובלים מפטרת הציפורניים?

צפייה בתוצאות

Loading ... Loading ...

פעילות פיזית כטיפול מונע בפטרת הציפורניים


פעילות פיזית נחשבת לאחד הדרכים היעילות ומוכחות ביותר לשיפור הבריאות ומערכת החיסון. מידי שנה מחקרים מצביעים על עובדות חדשות לגבי יעילותה של פעילות ספורטיבית תדירה כנגע מגוון אדיר של בעיות בריאותיות. הספורט לא רק מסייע במניעת מחלות טרם הופעתן, אלא גם מסייע בחיזוק הגוף והדיפת מחלות לאחר הופעתן. עובדות אלו נכונות גם כאשר הנושא הוא פטרת הציפורניים שידועה כמחלת הציפורניים השכיחה והעקשנית ביותר.

פחות סיכוי להידבק

אחת מדרכי ההדבקות השכיחות ביותר בפטרת הציפורניים היא ללא ספק הדבקה ישירה, במילים אחרות, מגע של רקמת עור חשופה (לרוב כפות הרגליים) עם רצפה או חפץ כלשהו שמכיל פתוגנים חיידקיים. בהתחשב בעודה זו ניתן להגיד כי אנשים הנוהגים להתאמן ולהתקלח בבריכות המשותפות של חדר הכושר חשופים יותר לפתוגנים של פטרת חיידקית ולכן הסיכויים שלהם להידבק בזיהום גבוה באופן משמעותי. האמת היא שמתוך מגוון מחקרים ספציפים בנושא הספציפי עולה כי לא כך הדבר.

ספורט ושיפור זרימת הדם

אחד מיתרונותיה הרבות של הפעילות הספורטיבית, היא שיפור זרימת הדם, תיקון כלי דם פגומים ובניית כלי דם. זרימת דם תקינה (במיוחד באזור הרגליים) משפרת את תפקודה של המערכת החיסונית באזורים אלו ובאופן ישיר מסייעת לנו להילחם בפתוגנים של הפטרת גם כאשר אנו באים איתם במגע לעיתים תכופות.

מה נחשבת כפעילות פיזית תדירה ?

בניגוד לדעה הרווחת, לפיה שיפור הכושר וזרימת הדם מחייבים שעות ארוכות של אימוני חדר כושר מפרכים מספר רב של ימים בשבוע, כשלוש שעות הליכה מהירה בשבוע (45 – 60 דקות לאימון) הם כל מה שנדרש מאיתנו על מנת להוריד בעשרות אחוזים את הסיכוי להתפתחות זיהומים (קנדידה, פטרת ציפורנים וכיו"ב) ולהידבקות במגוון מחלות שכיחות.


אופטימל ביטוחים - מתי עשית בפעם האחרונה בדיקה של התיק הביטוחי שלך? אופטימל ניתוח תיקים